★GUERRA PER LA TERRA★: Mort per Whopper..., una campanya un tant agressiva.
Guerra, guerra per la terra, cridem tots el catalans..., que se'n vagi el rei d'Espanya que ens vol esclavitzar...., GUERRA PER LA TERRA!!

divendres, 23 de gener del 2009

Mort per Whopper..., una campanya un tant agressiva.

Doncs l'altre dia, llegint el periòdic (gratuït...) vaig llegit un article d'opinió que, tal volta vos puga prèixer un bobada, o simplement no vos resulte interessant, però a mi si.
A mi em va agradar potser pel fet que vulgui estudiar publicitat, no sé..., supose que eixa serà la raó... . Estes coses em criden moltíssim l'atenció perquè vist des del punt de vista meu..., la publicitat mou la població, mou el món, i no és cosa de capitalistes fer publicitat sobre alguna cosa en qüestió, ja que en la història, tant comunistes i marxistes, anarquistes, nazis, feixistes, conservadors, obrers i proletaris, franquistes, republicans, monàrquics, eclesiàstics ultra-catòlics i no tant catòlics, sindicalistes, colonitzadors i imperialistes..., etc, l'han utilitzat amb grans èxits, i amb grans fracassos.

Per exemple, en l'àmbit de l'esquerra independentista, la publicitat és quasi fundamental, perquè com ja he dit, mou al món, arribant al punt de l'agitació social, bàsica per a dur a terme accions relacionades amb una ideologia contrària a la que estan sotmesos els ciutadans.

Qui sap, un paperet amb un text explicatiu tal volta pot donar la volta a tota un ciutat movilitzant-la, o més encara, com tot un país, o més... . Avui dia potser fent un video en Youtbe podria arreglar-te la vida, o crear movilitzacions més que massives.

Bé, tot açò venia perquè vaig llegir un article que parlava sobre un campanya més que agressiva que ha dut a terme la multinacional Burger King, jutgeu vosaltres mateixa:


‘Muerte’ por Whopper

Burger King busca distinguirse
desde hace unos años de McDonald's practicando un marketing más agresivo. Lo
último fue una aplicación en Facebook llamada Whopper Sacrifice: si te la
instalabas, la empresa te premiaba con un Whopper por cada 10 amigos expulsados de tu red con la máxima humillación, informándoles en público de que su supuesta amistad vale menos que una décima parte de hamburguesa.
La iniciativa llegó a atraer a 82.000 usuarios y costó la muerte por Whopper a 230.000 falsos amigos. Pero Facebook ha decidido cancelar la campaña ("Facebook y Burger King ya no son amigos") porque viola su política de privacidad -los divorcios en Face, que diría Esteban González Pons, normalmente se hacen en privado- y porque, cómo decirlo, respiraba malicia.
Burger King habrá estado arriesgada, pero no muy hábil. Lo que se lleva esta semana son los buenos sentimientos. El zeitgest entorno al 20 de enero es uno en el que los periódicos parecen tener prisa por desplazar Gaza de la portada y llenarse de Lincolns y Capitolios y I have a dreams y Beyoncé-la que cantaba no era Sasha Fierce, seguro-abrigada como en un musical de Navidad. Mucho mejor lo han entendido Pepsi y Coca- Cola. La primera acaba de estrenar un logo que es, ejem, calcado al de Obama, con un nuevo lema:
Cada generación refresca el mundo. Coca-Cola no ha querido ser menos. Su próxima ampaña anuncia: Open Happiness. La era del sarcasmo se está tomando un respiro,
señor King.

9 comentaris:

Anna. ha dit...

L'article està molt bé! :)

Que vage bé Pere! ^^
ia me confirmaràs lo del concert del 6!

Rockrevoluttion ha dit...

pere t'estave buskant x el facebook, tu eres el del institut LiceoClassico Pilino?? jajaja
ia me diras xk...jajajja

ia me contareu les coses extrañes!
un BESOT!

Anònim ha dit...

PUTO CAPITALISME!!

Rockrevoluttion ha dit...

waa! k article! a mi la publicitat tambe m'ipresiona un webo xo eske la aressiva ja es super frustran, imaginat fins a kin punt podem arribar...
com en el llibre d "publicidad de guerrilla" hasta on pot arrivar la publicitat per a fernos submisos a ella?? uff tot arrivara...i articles com este cada vegada es faran mes comuns!

Anna. ha dit...

A mi m'és igual lo de la beguda (un poc) però, ni ixir a prendre l'aire? x)

esque jo mai he anat allí, però bé.
No sé, jo sí que aniré, sino hi ha cap imprevist! :)

Ja parlareeem! ;)
(K)

Didi Grajales ha dit...

Epa! passava per ací i no he pogut evitar deixar-te un comentari. M'agrada el teu blog!^^

Rockrevoluttion ha dit...

he entrat x a vore lo lo de la barra k vas lleba, buah! a kedat de lujo! mole mol mes!
si se donen konte poden tankate el blog?

Freski ha dit...

Em sorprèn -tot i que sé que no m'hauria de passar- veure com l'ésser humà és capaç de vendre amistats a canvi de qualsevol cosa -en aquest cas encara és més reprovable, ja que venien les amistats per una hamburguesa tòxica d'aquestes, envoltada de tot el patiment i tota la filosofia que hi ha al darrere.

Suposo que abans que això canviï, el canvi climàtic ja ens haurà ordenat ofegar a tots...

En fi, salut i optimisme, que en aquests dies costa trobar-ne!

Rockrevoluttion ha dit...

ei pere pues si! arian ma regalat un conill jaja! mnkante! tinc ganes de k el veges!
jaja sta gracios el nou blog de videos!;)m'agrada el titul tipo youtube jajja mole nkara k asi no puc vore els videos!el compartises en ana?
fins esta vspra!